Maak je verhaal persoonlijk

Veel bedrijven vertellen grote, abstracte en nietszeggende verhalen via grijze woordvoerders. Wie kan zich een goed bedrijfsverhaal herinneringen? Juist.
Mensen houden blijkbaar niet van dat soort corporate verhalen. Woordvoerders doen er dus goed aan om uit een ander vaatje te tappen. Ze moeten bedrijfsverhalen persoonlijk maken. Lees authentiek, vanuit de eigen ervaring en met persoonlijke anekdotes. Succesvolle woordvoerders brengen de kleine, herkenbare en levensechte verhalen. Verhalen, meningen en opinies waar mensen graag naar luisteren. En nog belangrijker, die ze ook graag gaan doorvertellen.

Maar hoe leer je als woordvoerder om een bedrijfsverhaal persoonlijk te maken? Onthoud dat klein beter is dan groot, dichtbij beter dan veraf en concreet beter dan abstract. Een goed voorbeeld van iemand die zijn verhalen persoonlijk maakt en ze daarmee vaart en vleugels geeft, is filmmaker Louie Schwartzberg. Kijk hoe hij zijn persoonlijk verhaal start, geniet en vertel het door zoals de 1.8 miljoen kijkers voor jou al deden…

auteur: Steven Piessens

Dit bericht is gepost in Blog. Bookmark de link.