Home  /   Contact  /   Boek

Spreken is goud. Maar vooral wat je zegt is belangrijk.

Praten met de media, speechen, debatteren.

Vandaag lijkt het wel of alleen de vorm bepaalt of de boodschap overkomt. Alles moet zowel korter als snediger. Maar om een voormalig Amerikaans president te parafraseren:“It’s the message, stupid!”

De politiek – overigens een fel onderschatte en ondergewaarde actor in onze samenleving – inspireerde Frank Van Oss om de klassieke trainingsprogramma’s te herbekijken en een alternatieve methode te ontwikkelen: geen agressieve aanvalsituatie maar een strategische ontleding van de communicatiesituatie en een heldere formulering van de boodschap.

Zijn expertise gebaseerd op 1.700 getrainde deelnemers en de methode die hij op basis van zijn ervaring met de politiek ontwikkeld heeft, hebben nu hun neerslag gevonden in dit boek.

Patrick Janssens: “Communicatie gaat in de eerste plaats over de inhoud.  Wat heb je te vertellen? Dit boek vertrekt daarom terecht van de inhoud en dus niet van de overtuiging dat je alles kan verkopen als het maar goed verpakt is”.

Frank Van Massenhove, Voorzitter van de FOD Sociale Zekerheid: “Niemand zit nog te wachten op een communicatieboek dat het weer over stijl en vorm heeft. Eindelijk een inhoudelijk boek met reële voorbeelden en werkende toepassingen.

Jaak Raes, Directeur-generaal van het Federaal Crisiscentrum: “Van de Vlaamse schrijver Hendrik Conscience wordt gezegd dat hij zijn volk leerde lezen. Spreken kunnen we allemaal. Frank leerde zijn volk communiceren,  en dat is een vaardigheid die men kan verwerven.”

Bart De Smet, CEO van Ageas: “Bij corporate communicatie staat de inhoud voorop. In dit boek lees je waarom dat zo is en hoe je op een professionele manier met journalisten kan omgaan, zonder in voorspelbare technieken te vervallen.”